WSZYSTKIE KSIĄŻKI
Maciej Gawroński, Piotr Biernatowski
Patrycja Zawadzka, Paweł Wajda, Ewa Skorczyńska, Mariusz Rypina, Piotr Combik, Kinga Jaskulak, Karol Kłosowski, Tomasz Libera, Iwona Miedzińska, Jan Siudecki, Marcin Trela, Marek Wierzbowski
Rafał Kubiak, Eleonora Zielińska, Barbara Namysłowska-Gabrysiak, Mirosława Malczewska, Katarzyna Majcher, Elżbieta Barcikowska-Szydło, Krzysztof Sakowski, Aleksandra Dąbek, Katarzyna Syroka-Marczewska
Zofia Duniewska, Barbara Jaworska-Dębska, Piotr Korzeniowski, Ewa Olejniczak-Szałowska
Michał Boryczka, Adam Kraszewski, Aldona Pietrzak, Piotr Tracz, Maciej Boryczko, Erazm Dutkiewicz
Sławomir Lewandowski, Hanna Machińska, Andrzej Malinowski, Jacek Petzel
Paweł Smoleń, Beata Kucia-Guściora, Piotr Pomorski, Marcin Burzec, Michał Jędrzejczyk, Marzena Świstak, Monika Münnich
Mirosława Laszuk, Robert Michalski, Edward Komorowski
Lidia Więcław-Bator, Radosław Sekunda
Barbara Adamiak, Janusz Borkowski
Bartłomiej Opaliński, Angelika Kurzawa, Bartosz Kotowicz
Tematem książki jest płeć kulturowa nauczycieli. Zainteresowanie polskiej pedagogiki perspektywą gender w edukacji ma krótką historię. Pojawiło się wrazz rozwojem studiów krytycznych nad edukacją. Dzięki nim płeć społeczno-kulturowa stała się "widzialna", jako źródło generowania różnic, nierówności i barier rozwojowych. Tym samym materia edukacji przestała być oczywista i jednoznaczna. Stała się tekstem kultury, który czeka na kolejne odczytanie. Proponowanew tej książce odczytanie ma źródła teoretyczne i zmierza do empirycznego opisu i wyjaśnienia relacji pomiędzy stadium rozwoju roli płciowej nauczycieli a ich funkcjonowaniem zawodowym.
Książka składa się z trzech rozdziałów i ma formę raportu z badań. W pierwszym rozdziale zaprezentowano postawy teoretyczne badań, a więc analizy dotyczące płci kulturowej, roli zawodowej nauczyciela, poczucia własnej skuteczności i strategii wychowawczych nauczycieli. W drugim rozdziale szczegółowo odtworzono proces i etapy konstruowania autorskich narzędzi badawczych, ich standaryzacji i normalizacji. W rozdziale trzecim zamieszczono analizę i interpretację wyników badań, dzieląc go na tyle części, ile było szczegółowych programów badawczych. Fakt, że prezentowana książka jest raportem z bad
Dostosuj tekst do każdego urządzenia
Twórz notatki
Rozpocznij czytanie tam, gdzie ostatnio skończyłeś
Mam już konto w internetowej bibliotece IBUK Libra
Nie mam konta w internetowej bibliotece IBUK Libra
PAMIĘTAJ!
Twój PIN do zasobów w:
Wygasa: dzisiaj
Aby zdobyć nowy PIN, skontaktuj się z Twoją biblioteką.
W ciągu kilku minut otrzymasz wiadomość na adres .
Kliknij w znajdujący się w niej przycisk, aby potwierdzić zapisanie się do newslettera i odebrać darmowego e-booka.
Zaakceptuj Regulamin, aby kontynuować korzystanie z serwisu.